کارتکس محاسبه کارکرد و اضافه کاری در اکسل

اگر شما در شرکتی مشغول کار هستید و باید ورود و خروج پرسنل رو به طور دستی وارد کنید و در آخر ماه هم اضافه کار پرسنل . میزان مرخصی ساعتی . مرخصی استحقاقی . رو به طور دستی محاسبه کنید . می توانید از این برنامه که در اکسل طراحی شده است استفاده کنید . برنامه ای که الان دانلود می کنید به طور آزمایشی میباشد . و فقط شما می توانید اطلاعات ورود و خروج رو در 3 ماه اول سال وارد کنید .در زیر شما می توانید تصاویر از این برنامه را مشاهده کنید .














ویژگیهای این برنامه :

1- ثبت 3 ورودی و خروجی برای پرسنل .

2- محاسبه مرخصی ساعتی .

3- محاسبه مرخصی روزانه .

4- محاسبه مرخصی استعلاجی .

5- محاسبه اضافه کار ماهانه .



راهنمای استفاده :

1- ابتدا  برنامه را از لینک زیر دانلود کنید .


2- قبل از باز کردن فایل در برنامه اکسل تنظیمات زیر را انجام دهید :

1- از منوی File بر روی گزینه Options کلیک کنید .

2- در پنجره Excel Options و در سمت راست بر روی گزینه Trust Center کلیک کنید .

3- در سمت چپ بر روی گزینه Trust Center Setting کلیک کنید .

4- در پنجره Trust Center بر روی گزینه Macro Setting کلیک نمایید و تیک گزینه Enable all macro را فعال کرده و بر روی ok کلیک نمایید .



1- بعد از وارد شدن به محیط برنامه بر روی گزینه ثبت اطلاعات کلیک نمایید .
2- در پنجره باز شده اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید .
نکته  1 : فیلد وضعیت شیفت اختیاری میباشد و اثری بر عملکرد محاسبات نخواهد گذاشت .
نکته 2  : فیلد کارکرد الزامی میباشد و شما میزان کارکرد عادی روزانه پرسنل مورد نظر خود را باید در این فیا وارد نمایید . مثلا پرسنل اداری از ساعت 7 تا 15 بنابراین کارکرد عادی 8:00 میباشد .

3- سپس بر روی ثبت اطلاعات کلیک نمایید . با انجام این کار اطلاعات از فرم به ماه مورد نظر شما منقل خواهند شد .

4- در قمست ماه شما می توانید با انتخاب گزینه عادی از ستون وضعیت مربوط به هر ماه ساعت کارکرد را همانند تصویر زیر  وارد نمایید .

 



اگر پرسنل شما از مرخصی ساعتی استفاده کرده است می توانید مقدار مرخصی ساعتی را در روز مورد نظر در ستون مرخصی ساعتی وارد نمایید .



در صورت مشکل و سوالی از طریق نظرات همین پست اقدام به ارسال آن نمایید .

/ 18 نظر / 3429 بازدید
نمایش نظرات قبلی
مینا

سلام خسته نباشید خیلی فایل خوبیه فقط تنها مشکلش اینه که ساعت اضافه و کسر کار پنجشنبه ها رو چه جوری میشه محاسبه کرد؟ راستی کاشکی میشد ما فرمول رو هم ببینیم تا به اطلاعاتمون اضافه بشه

محسن

سلام دوست عزیز من برنامه شمارو اجرا کردم ولی یه مشکلی برام درست شده و اون هم اینه که ...یه فایل اکسل داشتم که حدود 10 تا شیت یا سربرگ مختلف داخلش داشت بعد از اجرای برنامه شما.... متاسفانه فقط آخرین سربرگ رو نمایش میده و از بقیه موارد خبری نیست حتی در حالت صفه جدید که خود اکسل 3تا شیت جدید ارائه میده هم وجود نداره .... شما میدونی علتش چیه ؟ زمانی که برنامه شمارو اجرا کردم فایل اکسل خودم هم باز بود حتی یک بار کل افیس رو پاک کردم و دوباره نصب کردم ولی بازهم نشد ممنون از راهنماییت

موسی

سلام خسته نباشید.فایل اکسل ساعت ورود و خروج را گرفتم ولی نمیتونم افراد و ساعت آنان را ذخیره کنم و یا اینکه دوباره بازخوانی کنم . لطفا راهنمایی کنید. عبدی 66486177

غلامزاده

وبلاگ بسیار زیبای رو درست کردید.محتویاتش خیلی زیباست امیدوارم موفق باشی. نرم افزار ساعت ورود خروجی را که طراحیش کردی رو بنظرم می توانی از میحط وی بی به میحط فرم تغییر بدهی تا کاربر راحتر بتواند استفاده نماید.

زهرا

سلام خیلی جالب و مفید بود ممنون روز های پنجشنبه ساعات کار 4 ساعته چطوری تعریف میشه ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی لازممه

زهرا

در حلت protect پسورد میخواهد چه باید کرد

صوفیا

سلام محسن جان ممنون از فایل اکسلی که گذاشتی راستش من نمیتونم تاریخ رو از سال 91 به سال 93 تغییر بدم میشه لطفا راهنماییم کنید ممنونم بیصبرانه منتظرم ایمیلتون هستم

حسینی

سلام خسته نباشی در خصوص نرم افزار کارتکس محاسبه کارکرد و اضافه کاری در اکسل سئوالاتی داشتم که خدمتتان عرض می کنم نرم افزار خوبی تهیه گردیده ولی چند اشکال عمده دارد که انشاالله رفع گردد اگر این نرم افزار خودتان تهیه کردید حتما با بنده تماس بگیری ویا اگر سازنده اش می شناسید شماره اش را به بنده بدید . 1- معمولا روزهای پنج شنبه ساعت کاری کمتر از بقیه روزهاست پس اگر درکنار گزینه های مرخصی استحقاقی واستعلاجی وجمعه وعادی گزینه پنجشنبه اضاف شود ودر بالای صفحه گزینه ساعت کار در روز پنجشنبه لحاظ گردد خوب است 2- اضافه کاری از کم کاریها کسر نگرددوهردو گزینه ای سوا داشته باشند 3- گزینه تاخیر (کم کاری) به آن اضاف شود وان هم مثل گزینه های بند 2 سواها نشان داده شود 4- در پایین توضیحات در اختیار تنظیم کننده باز باشد حسینی در خدمت شما 09178736387

احمد ادیب

سلام و خسته نباشید واقعا عالی ولی من برای قسمت اضافه کار مشکل دارم یعنی تو قسمت اضافه کار همون مقدار ساعت کاری رو میزنه وقتی هم که تو قسمت میزان کارکرد عادی میخوام ساعت کاری رو بذارم خودش اتوماتیک یه ساعت و تاریخ میذاره ممنون میشم دلیلش رو از طریق ایمیل بهم بگید با تشکر

ضصثق

ضصیشی